in productie

Werken aan nieuwe
verhalen.

Verliezen op Knock out ,winnen op punten.

 

Oktober 2017 komen Marius Dielemans en Filmmaker Arthur van der Starre met elkaar in contact. Tijdens een rondleiding op Open Monumentendag in september, raakt Arthur geïntrigeerd door het opmerkelijke interieur van de Watertoren in Bergen op Zoom. Maar in niet mindere mate door Marius’ opmerkelijke persoonlijkheid. In zijn optreden weet hij zijn publiek voortdurend te treffen met zijn verrassende kijk op allerlei zaken, maar vooral met zijn heel eigen visie op architectuur en vormgeving in de hedendaagse maatschappij.

Tot na het overlijden van Marius in oktober 2018 is een grote hoeveelheid filmmateriaal geschoten. Het meeste door Arthur van der Starre omdat het vastleggen van de laatste levensfase van deze unieke persoon niet kon wachten op een tijdrovend traject van fondswerving.

De persoonlijke band die Arthur met Marius intussen had opgebouwd maakte het hem moeilijk nog van een afstand naar het gefilmde materiaal te kunnen kijken met het idee om er een goed lopend ‘verhaal’ van te kunnen monteren. Hij deed een beroep op de frisse blik van enkele goede collega’s.

Allereerst Ronnie van Overveld, Sounddesigner en film editor.

Ronnie reageerde spontaan door het materiaal gefascineerd en geraakt te zijn. Zowel door de genialiteit van de creaties als de bijzondere persoonlijkheid van Marius. ‘Dit is een uniek document dat niet verloren mag gaan’!

 

Zelf monteren van het filmmateriaal zou de kwaliteit van het project niet op het professioneel niveau brengen dat het verdient, besloot Arthur. Zo vormde zich een team van creatieven bestaande uit Ronnie van Overveld, later uitgebreid met Wouter Crusio, eveneens gefascineerd door het unieke beeldmateriaal. Ook Bas Dielemans, zoon van Marius, sloot zich zijdelings bij dit team aan en wist werkelijk uniek filmmateriaal en animaties uit de computer van Marius toegankelijk te maken.

01
Digital Marketing

It is a long established fact that reader will be distracted by the readable content of a page. The majority have suffered alteration in some form, by injected humour.

02
Ecommerce Development

It is a long established fact that reader will be distracted by the readable content of a page. The majority have suffered alteration in some form, by injected humour.

03
Search Engine Optimisation

It is a long established fact that reader will be distracted by the readable content of a page. The majority have suffered alteration in some form, by injected humour.

Billy Brunh
Founder
Laura Wely
Designer
Tom Bentien
Artist
GET IN TOUCH hello@example.com